Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
3929
BLOG

Cieszy mnie Schetyna

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Polityka Obserwuj notkę 1223

Nie jestem pewien czy owe przysłowiowe Końskie tak mocno – jak uważa Schetyna – decydują o ogólnopolskim wyniku wyborów. Ale jeśli tak jest, to Grzegorz wie, co robi, że skręca w prawo.

Dziś krótko. Grzegorz Schetyna udzielił wywiadu tygodnikowi Do Rzeczy. A oto, co w nim – między innymi – mówi:

„Jestem zwolennikiem utrzymania przez PO konserwatywnej kotwicy. Chcę powrotu do źródeł Platformy, czyli jej liberalno-konserwatywnego charakteru. Chcę też, by była w swoim przekazie chadecka” i dalej „Mówiłem o tym wielokrotnie Ryszardowi [Petru], że wybory wygrywa się w Końskich, a nie w Wilanowie. Polska powiatowa będzie decydować, w którym kierunku kraj pójdzie po wyborach. My tam, w tych powiatach, jesteśmy obecni” (http://300polityka.pl/live/2016/08/07/schetyna-w-rozmowie-z-migalskim-jestem-zwolennikiem-utrzymania-przez-po-konserwatywnej-kotwicy/).

Nie będę ukrywał i chyba nikogo nie zdziwię, jeśli powiem, że mnie tą wypowiedzią Grzegorz Schetyna ucieszył. Ucieszył mnie nie tylko dlatego, że sam mam konserwatywne poglądy, a światopoglądowy zwrot Platformy w lewo pod koniec poprzedniej kadencji był dla mnie skrajnie trudny. Schetyna ucieszył mnie jeszcze z jednego powodu.

Otóż mój okręg wyborczy leży w północno – zachodniej Wielkopolsce. W mateczniku PO. Ma 330 tysięcy mieszkańców. Składa się z 6 powiatów i 28 gmin. W ubiegłorocznych wyborach Platforma utrzymała w nim zarówno mandatowy jak i procentowy stan posiadania. To był jedyny taki okręg w Polsce.

W ubiegłej kadencji odbyłem w moim okręgu 347 spotkań z wyborcami. I nie spotkałem tam nikogo, zarówno z wyborców jak i działaczy PO, kto by rozumiał jej lewicowy zwrot światopoglądowy pod koniec kadencji.

Nie jestem pewien czy owe przysłowiowe Końskie tak mocno – jak uważa Schetyna – decydują o ogólnopolskim wyniku wyborów. Ale jeśli tak jest, to Grzegorz wie, co robi, że skręca w prawo.

Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 - najważniejsi w jednym miejscu - bo informacja nie musi być nudna 

http://miastopoznaj.pl/

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl

www.facebook.com/flibicki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka