Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
643
BLOG

Dziennikarstwo tożsamościowe poznańskiej Gazety Wyborczej – doprecyzowanie

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Społeczeństwo Obserwuj notkę 7

Kilkakrotnie wspomniałem, że chodzi mi o niektórych dziennikarzy Gazety i że te komentarze są zjawiskiem smutnym. Że są one lustrzanym odbiciem tożsamościowego podejścia braci Karnowskich. Może to też wypada doprecyzować, że te Facebookowe komentarze są takim lustrzanym odbiciem, a nie Gazeta, jako taka. Z takiej oceny tychże komentarzy się nie wycofuje. Za takie właśnie, lustrzana odbicie je  uważam.

Po moim wczorajszym tekście o poznańskiej Gazecie Wyborczej zwrócono mi uwagę na pewne kwestie, które pojawiły się w moim wpisie, a które mogą być niesłuszne bądź nieprecyzyjne (http://jflibicki.salon24.pl/729582,dziennikarstwo-tozsamosciowe-poznanskiej-gazety-wyborczej).

Dlatego czuję się w obowiązku je wyjaśnić. I tak:

  1. Rzeczywiście jest tak, że Gazeta udostępniła swoje łamy na wywiad ze mną, dając w ten sposób głos jakby drugiej stronie, przeciwnej sobotniemu Marszowi Równości. To się chwali i budzi uznanie. Nie wspomniałem o tym i jest to mój błąd.
  1. Rzeczywiście jest też tak, że komentarze dziennikarzy Gazety, o których wspomniałem w swoim wczorajszym wpisie, padły na Facebooku, a nie w Gazecie. To jest istotna różnica, na którą również nie wskazałem. Tutaj też przyznaje się do błędu.
  1. Kwestia trzecia jest taka, że nie wskazywałem na całą redakcję, jako taką. Kilkakrotnie wspomniałem, że chodzi mi o niektórych dziennikarzy Gazety i że te komentarze są zjawiskiem smutnym. Że są one lustrzanym odbiciem tożsamościowego podejścia braci Karnowskich. Może to też wypada doprecyzować, że te Facebookowe komentarze są takim lustrzanym odbiciem, a nie Gazeta, jako taka. Z takiej oceny tychże komentarzy się nie wycofuje. Za takie właśnie, lustrzana odbicie je  uważam. 
  1. Oczywiście może być tak, że teraz ze strony Gazety będzie czekała mnie kontra, ale cóż... Takie jest życie polityka i osoba publiczna musi się z taką kontrą liczyć. To tylko niezbędnych wyjaśnień.

Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 - najważniejsi w jednym miejscu - bo informacja nie musi być nudna  http://miastopoznaj.pl/

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl

www.facebook.com/flibicki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo