z Jarosławem Gowinem w Grodzisku Wielkopolskim, czerwiec 2012.
z Jarosławem Gowinem w Grodzisku Wielkopolskim, czerwiec 2012.
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
1176
BLOG

Wyślę Gowinowi paczkę do aresztu

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Polityka Obserwuj notkę 61

  

Jarosław Gowin naprawdę mnie rozczulił. Rozczulił mnie swoją opinią, że „jemu (Kaczyńskiemu) o coś chodzi, że ma wizję Polski, pomysł na państwo”. O tak! To z całą pewnością! Jemu o coś chodzi. On ma pomysł na państwo!
 
W PO rzucą się sobie do gardeł – mówi w wywiadzie dla dzisiejszej Rzeczpospolitej Jarosław Gowin (http://www.rp.pl/artykul/1073895,1138830-Jaroslaw-Gowin--W-PO-rzuca-sie-sobie-do-gardel.html?p=1).
 
Ja natomiast mam do tego wywiadu trzy krótkie uwagi.
 
Pierwsza to odpowiedź na pytanie czy w mojej partii – po odejściu Donalda Tuska - może dojść do twardej rywalizacji o przywództwo? Ależ oczywiście, że może! A nawet trudno, żeby do niej nie dochodziło! I to w sytuacji, gdy mówimy o partii, w której – jako w jedynej w Polsce – swojego szefa wybierają osobiście wszyscy jej członkowie. To więc oczywiste, że w tych warunkach wewnętrzna kampania wyborcza będzie twarda.
 
Uwaga druga. Zgadzam się z opinią rozmówczyni Gowina, że w najgorszym z możliwych momentów, postawił on w swoim zakładzie na dramatycznie fatalnego konia. I żadne opowieści o OFE czy komisji w sprawie WSI nic tu nie pomogą. W tej, opisanej powyżej, rywalizacji o szefowanie PO – ze swoimi 20% głosów z rywalizacji z Donaldem Tuskiem – mógłby być Gowin jednym z jej  faworytów. A tak? Pozostaje mu status ciekawego rozmówcy prezesa PiS…
 
I uwaga ostatnia. Jarosław Gowin naprawdę mnie rozczulił. Rozczulił mnie swoją opinią, że „jemu (Kaczyńskiemu) o coś chodzi, że ma wizję Polski, pomysł na państwo”. O tak! To z całą pewnością! Jemu o coś chodzi. On ma pomysł na państwo! Najpierw pozamyka aferzystów, potem politycznych konkurentów, potem własnych koalicjantów (vide przykłady Giertycha i Leppera), a potem? Potem jest tylko pytanie czy w tym pomyśle na państwo mieści się też areszt dla Jarosława Gowina? Nie wiem, ale jeśli tak, to – o ile wcześniej rządy PiS nie zamkną mnie – będę ci Jarku wysyłał do celi paczki. Tak po starej znajomości…
 
Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl
 
 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka