fot. Piotr Łysakowski
fot. Piotr Łysakowski
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
6745
BLOG

Wstąpiłem do PO

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Polityka Obserwuj notkę 199

  

W ostatni piątek, 30 marca, złożyłem swój akces do Platformy Obywatelskiej. Jeśli zostanę zaakceptowany przez Zarząd Wojewódzki, to będę należał do partyjnej struktury w Grodzisku Wielkopolskim. Dlaczego to zrobiłem? I to akurat teraz?
 
A więc po kolei:
 
         Po pierwsze: Platforma przeżywa teraz trudniejszy czas. Czas trudny, związany z reformami jakie na siebie wzięła. Słusznie mówił w ostatnim tygodniu Donald Tusk, że opozycja powinna raczej dziękować obecnemu rządowi za to, że przyjmuje na siebie trudne reformy. Reformy, które jeśli nie on to, każdy następny rząd przeprowadzić powinien. Chodzi mi tu zwłaszcza o podniesienie wieku emerytalnego. To samo dotyczy  jednak przedsięwzięć podjętych przez Ministerstwo Sprawiedliwości kierowane przez Jarosława Gowina. Jeśli Gowin z determinacją usprawnia polskie sądy i dereguluje życie zawodowe w Polsce tak, że nawet opozycja udziela mu w tej kwestii nieśmiałego poparcia, to tym bardziej tego poparcia powinienem udzielić mu ja. Właśnie poprzez wstąpienie do Platformy Obywatelskiej. Tak po prostu rozumiem polityczną solidarność.
 
         Po drugie: Swego czasu władze Platformy wykazały wobec mnie wiele życzliwości. Zapraszając mnie do startu pod ich partyjnym szyldem. Mam w związku z tym wobec PO pewien dług wdzięczności. I właśnie w ten, drobny  sposób chcę go choć trochę spłacić.
 
         Wreszcie po trzecie: Dziś, gdy wielu publicystów uważa, że PO skręca w lewo, licytując się z Ruchem Palikota potrzebne jest wzmocnienie prawej flanki. Flanki, która choćby w sprawach relacji PO z Kościołem będzie stawiać na racjonalność. Na jasne wskazywanie, które ze zgłaszanych postulatów są populistycznym wyścigiem z Palikotem a które wynikają  po prostu z normalnej, bieżącej konieczności. Pisałem o tym choćby tutaj: (http://jflibicki.salon24.pl/400150,o-aktualnych-kwestiach-panstwa-i-kosciola).
 
         Na koniec chce podziękować wszystkim tym, którzy do tego momentu mnie doprowadzili. A więc: Joannie Kluzik – Rostkowskiej, Jarosławowi Gowinowi, krajowym władzom Platformy Obywatelskiej, wielkopolskim władzom PO wszystkich szczebli i osobom wszystkich funkcji z jej przewodniczącym i przewodniczącym subregionu pilskiego na czele. Chcę także szczególnie mocno podziękować posłowi Waldy Dzikowskiemu, dzięki któremu jestem w senackim okręgu nr 89,  z którym od pół roku bardzo się związałem. To właśnie dlatego będę członkiem koła PO w Grodzisku Wielkopolskim.
        
W załączeniu wypełniona moja deklaracja członkowska:
 
 
 
 
Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl
 
 
Bezpieczny internet dla dzieci: www.jo-ki.com
 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka